Groet uit Schoorl Run 2018

Na een jaartje afwezigheid door de geboorte van onze kleine man Levi was het dit jaar wel weer tijd om Schoorl te lopen. Vaste prik eigenlijk, het liefst een weekendje weg. Al sinds 2007 doe ik mee aan deze mooie loop door de Schoorlse duinen en door het dorpje Groet. Meestal loop ik de 30KM daar maar omdat Merit vandaag ook zou lopen (10KM) hield ik het op de 21KM. Dan kon ik na mijn loop terug voor Levi en zij richting de start voor de 10 om 14:30u ‘s middags.

Ons tijdelijke huisje!

Om in de stijl te blijven van een weekendje weg hebben we een leuk vakantiehuisje geboekt in vakantiepark de Schoolse Duinen, zo’n 3KM vanaf het centrum van Schoorl. Samen met Anneke (u weet wel, van de Eindhoven Marathon 2016), Erwin en hun zoon Feddy zouden we bungalow nr. 34 vullen met 6 gezellige mensen.

Altijd leuk aan de voet van de Klimduin

Ons huisje, was van alle gemakken voorzien en hier konden we ons voorbereiden op de loop. Anneke, die helaas nog met een blessure kampt kon helaas niet meelopen. De zaterdag voor de loop zijn we ‘s middag lekker Schoorl gaan verkennen en ‘s avonds gingen we naar een lekker Italiaans restaurant in Bergen. De pasta smaakte goed, de Frangelico likeur zelfs nog beter.

Een likeurtje voor de wedstrijd doet het altijd goed!

Zondag: raceday: vanaf het huisje liep ik 3KM in en wandelde het laatste stukje richting de Blinker, de sporthal waar bijna iedereen zich verzameld. De Groet uit Schoorl run is druk, heel druk, en het lijkt wel of hij elk jaar drukker wordt. De sporthal zat vol, heel vol. Op zoek naar bekende gezichten zag ik SnelleRijk, ookwel Rik en Martin. Even een kort praatje met beide heren en bij de uitgang liep ik Christine met haar heerlijke Franse accent tegen het lijf. In 2016 was ik haar haas in Schoorl maar nu zei ik tegen Christine dat zij beter mij kan hazen. De snelheid van toen heb ik niet meer 🙂

Nog rustig in het startvak vooraan

In het wedstrijdstartvak was het nog rustig. Wel lekker dat ik nog steeds vooraan kan/mag starten ook al ga ik niet voor een toptijd. In het vak achter mij stond Anita, een hardloopster die ik al heel lang ken. Even een kort praatje en daarna de start. Het parcours is iets veranderd, het stukje na zo’n 2KM was nieuw maar daarna weer terug op het oude parcours. Op 3KM richting Groet stonden Ilonka (die bij SnelleRijk hoort) en Imo Muller van Runner’s World langs de kant en niet veel verder stond de fanclub in de vorm van Anneke, Edwin en Fedde mij aan te moedigen. Luidkeels riepen zij: “Houd recht die banaan!” …. nee, geen vragen aub 🙂

Ondanks de weinige trainingen liep ik lekker. Het was lekker fris, helemaal mijn loopweer. Het beoogde temp van net iets onder 5:00min/km kon ik goed vasthouden, ook bij het vals plat de duinen in richting de “Berenkuil”. Hier haalde ik Christine in, wenste haar succes en ging na 10KM versnellen. Het stuk tussen 15 en 17KM was pittig. Veel tegenwind, opstuivend zand en moeilijke loopcondities. Met mijn hoofd naar beneden liep ik gestaagd door en kon de laatste 4KM zelfs nog versnellen. Niet zo heel lastig want nu was het lekker, met de wind in de rug.

Doorkomst op de Oorspongweg

Het tempo ging richting de 4:30 en ik zag dat een tijd van sub 1:40 er in kon zitten. Dat is toch wel een leuke opsteker, dus gas erop en richting de finish. Mijn Garmin Vivoactive 3 drukte ik uit op 1:39:22. Een mooi resultaat! Ik nam bij de finish de gebruikelijke handdoek in ontvangst en liep weer richting de sporthal om daarna weer ‘uit te lopen’ richting ons huisje. Onderweg zag ik een bekend gezicht: Jacolien, deze snelle hardloopster van Urk had ik nog niet eerder ontmoet. Even een kort praatje met haar en haar vriend Jeroen en daarna weer verder.

Een blauwe deze keer :)

Een blauwe deze keer 🙂

Bij het huisje aangekomen was Sanne, Merit’s zus ook gearriveerd. Samen met haar liep zij ‘s middags de 10KM. Merit, praktisch ongetraind en haar eerste wedstrijd na haar bevalling. Netjes gelopen op 10 km/u. Top gedaan lief!

Maandag nog een heerlijk uitwaaien met onze kleine man

Mijn lief, kleine Levi en ik bleven nog een nachtje in het huisje, Anneke, Erwin en Fedde gingen weer terug naar Alphen aan den Rijn. De dag erna hebben we heerlijk lopen uitwaaien op de stranden van Bergen en Egmond aan Zee. Een leuk weekendje weg met een leuk gezelschap. Ik zeg: volgend jaar weer!!