12 uurs estafette 2008 (met video)

12 uur durend hardloopfeest?
Het kan tijdens de 12 uurs estafette van Haag Atletiek!!

Freehughs
Kom maar op voor de Free Hugs

Gisterochtend was het al vroeg op en even voor 8 uur kwam ik aan op de Laan van Poot in Den Haag. Team-captain Fred en de leden uit het oosten van het land, Koen, Ron en Tiny waren al op het grasveld in het midden van de atletiekbaan. Niet veel later arriveerde Hans waarmee het Free Hugs Team compleet was.

De startnummers werden door Fred (een bekende Haag-man want hij werd door bijna iedereen herkend) uitgedeeld en de volgorde van de rondjes zou zijn: Ron, Tiny, Hans, Ronald, Koen en Fred. Om 09:00 exact was het startschot voor de 12 uur solo en estafette lopers alsmede de 6 uur sololopers. Ron maakte zijn eerste rondje vol en tussendoor hadden alle teamleden zo’n 40 minuten om te rusten, eten, drinken, kletsen en Free Hugs uit te delen.

Van het laatste kwam niet zo veel want wie wil er nu huggen met een stel bezwete mannen? Eten en drinken was er genoeg. De Free Huggers hadden o.a. de beschikking over: appeltaart, kruidkoek, pasta, chocobroodjes, cakejes, bananen en heel veel drinken.

Na ongeveer 6 uur werden de rondjes van 1858 meter pittiger. Het vijfde rondje was mijn snelste in 6:59 maar dat lukte maar één keer. De overige rondjes lagen dicht tegen de 7:30. Koen had regelmatig rondjes die net boven de 7 minuten lagen en ook Tiny, onze constante diesel knalde rondje naar rondje uit zo rond de 7:20

Hans start RR
Hans tikt mij aan, tijd om te starten

Met de prestaties die het hele team leverde zat we al snel op de 3e plek en liepen steeds meer uit van nr. 4 en kwamen zelfs gevaarlijk dicht bij de nr. 2. Dat team, de Jonge Rotten, vielen ook wat terug maar het zou nog een hele kluif worden om die jonge gasten in te halen.

RR op de baan van Haag
RR op de baan van Haag achtervolgd door één
van de AD HD’ers, Nr. 1 team van die dag

Van de gratis massage werd gretig gebruik gemaakt, ook door de Free Huggers. Om 15:00 uur was de start van de 6 uurs estafette lopers waardoor het parcours een stuk drukker werd. Tiny’s zonen en Runningman Leo kwamen nog even gedag zeggen en Jeroen, Tiny’s oudste zoon liep nog een aantal rondjes mee. Dit wekte wat agressie op bij één van de 6 uurs estafette lopers met reacties als “onsportief” en “het niet op eigen kracht lopen”. Twee rondjes later had ik de bewuste man 10 seconden voor mij zitten en heb hem toen even vreselijk eruit gelopen.. op eigen kracht!

De laatste rondjes waren pittig. Elke keer als ik Hans zag starten dacht ik… ik moet weer.. oh nee, ik mag weer! Al met al was het goed te doen en waren er genoeg mooie hardloopsters aanwezig om te huggen 🙂

Free Hugs
Een snelle Haag Atletiek dame en een potentiële
kandidate voor een Free Hug?

Een paar seconden voor negen knalde Tiny de laatste meters eruit en was het feest exact om 21:00 uur afgelopen… en met een uitstekend resultaat: Een derde plek voor ons team!!

Na afloop nog een stukje voetbal gekeken en wat nagepraat, Fred naar huis gebracht en daarna heerlijk geslapen. Een memorabele, sportieve dag met heel veel gezelligheid en lol. Een aanrader voor alle hardlopers! Op naar de 12 uurs 2009!!

3e plek!
Een 3e podiumplek voor Team Free Hugs!!

En omdat er al zoveel foto’s on line staan, zoals hier bij het Haag Atletiek album, bij Ron en in mijn Flickr album leek het mij wel leuk om dit bericht af te sluiten met een filmpje van deze dag

Data van de estafette: Team: 91 rondjes + 1265 meter, totaal 170343 meter, 14,195 km/u gemiddeld. RunningRonald: 15 rondjes, 1:53 uur, 27,93KM, 14,9 km/u (4:02min/km) gemiddeld, 171bpm en 2299 Kcal