Colours by the sea – Wat een kleurrijk feest!

Vrijdag was het zo ver, het kleurrijke loopfeest in Vlissingen: Colours by the sea!
Mijn verslag van de loop samen met Andrea, Merit en Nesrine volgt snel maar hier alvast “The Movie” !

—- update: dinsdag 18 juni 23:32 uur

Vrijdag 14 juni, de dag waarop de lang verwachte Colours by the sea zou worden gehouden. Geen hardloopwedstrijd maar met recht een funrun! Geen tijdregistratie, geen zenuwachtige blikken bij de start maar wel heel, heel veel kleur! De dag begon met het ophalen van Merit die met mij mee zou gaan naar Zeeland om daar, net als bijna 6000 andere lopers, een leuk kleurtje op te doen.

Aangezien Vlissingen niet echt berekend is op een toestroom van zoveel lopers was de planning dat Merit en ik vanaf onze slaapplek in Middelburg de trein zouden pakken naar de kust maar door files onderweg gooiden we onze plannen een beetje om. Toch met de auto naar Vlissingen waar we om even na 17:30 uur aankwamen. Andrea was er al en had zich in haar zeer opvallende catsuit gehesen. Met z’n drietjes schoven we aan tafel in een restaurant aan het Bellamyplein waar ook de start en finish was van de Colours by the sea. Nesrine, manlief Robert en peuter D. sloten zich bij ons aan en zo zaten we te wachten op ons eten.. wat maar niet kwam, en nog niet, en bij het navragen… nog niet.. afijn..nog niet… en nog niet… heel de planning liep in de war en de tweetup misten we ook al hierdoor… sorry Dian en alle anderen..

Hier waren we nog helemaal schoon 🙂 – Foto: Andrea

Het mocht de pret niet drukken want nadat we allemaal in ons colours by the sea shirt waren omgekleed, al dan niet met zelf aangebrachte modificaties met een schaar, liepen… eh.. huppelden we richting de start.
Daar stonden Curly en haar dochter ook in het 1e startvak en ontmoette ik Susan die ik ken via facebook. De mensen in het startvak (ik gok 70% vrouw) waren een beetje tam… hoog tijd om daar iets aan te doen. Andrea, Merit en Nesrine dansten er op los en ik deed gezellig mee. Even na 20:00 uur een knal, serpentine de lucht in en we waren los! Op naar het eerste kleurvak!

Klaar voor kleurtjes! – Foto: Andrea

Bij elke kilometer stonden er vrijwilligers die de lopers ‘bekogelde’ met gekleurd poeder en langzaam maar zeker kregen we allemaal frisse kleurtjes op onze shirts en lichaam. Stilstaan in de ‘kleurvakken’ mocht niet maar vlak erna stopte ik wel even om de meiden te filmen. Over de boulevard, het strand en terug Vlissingen in liepen we 5 kilometer. Zwaaiend en lachend naar het publiek die het allemaal erg leuk vonden. Of dat nou kwam door de kleurtjes of door het gegil en geroep van ons viertjes dat is nog steeds niet duidelijk 🙂 Dat we vooraan gestart waren had wel zo zijn voordelen want erin werd het best dringen/stilstaan voor de lopers bij de kleurposten.

Lekker zooitje met Andrea – Foto: Andrea

Na de finish op het Bellamyplein ging de party nog even lekker door. Al dansend en springend maakten we er een maf en kleurrijk zooitje van. Andrea vertelde dat ze nog wat zakjes met poeder in de auto had liggen en kwam terug met allerlei leuke kleurtjes… en als je daarmee begint te gooien heb je gelijk veel vrienden erbij. Iedereen wilde nog wel even wat extra kleur hebben. Na 10 zakjes poeder waren Andrea, Merit en Nesrine al bijna niet meer te herkennen. Ook Joan, Miss Colours by the sea herself werd door Andrea even ‘bijgekleurd’ 🙂

Matching Colours met Merit – Foto: Andrea

Na een avond feesten op het plein was het tijd om te gaan slapen in Middelburg. Voor de zekerheid maar even wat dekens op de autostoelen neergelegd want we zagen er niet meer uit. Zeg maar een soort kruising tussen de Hulk en Twinky Winky 🙂 De volgende ochtend heb ik samen met Merit nog even Middelburg bekeken en een klim in abdijtoren de Lange Jan moest natuurlijk worden gedaan. Na een colourrun konden we die 207 treden, om 90 meter te klimmen, nog wel hebben!

Het was supergezellig! Dan voor het lachen meiden! – Foto: Andrea

Het was supergezellig in Zeeland! Volgend jaar weer maar dan aub meer ‘kleurvakken’ – Er mag geen wit plekje meer overblijven op het colours by the sea shirt!

Voor meer leesvoer: Kijk op de blog van Andrea en Nesrine!

Colours by the sea – The Movie !

vergeet niet in het tandwieltje “HD” te selecteren

Het was een gezellig feestje in Vlissingen! – Foto: Andrea