Pre Ameland Run – een mooi loopfeestje

De AdventureRun op Ameland komt er weer aan! Op 15 december gaan we met een nog grotere groep dan vorig jaar naar dit mooie waddeneiland. Met 12 lopers zitten we in een mooie welnessboerderij. Een aantal lopers van vorig jaar gaat mee maar er zijn ook wat nieuwe gezichten bij. Esther en ik vonden het wel een leuk idee om een soort Pre Ameland Run te houden waar we alvast ‘aan elkaar konden wennen’ Een datum afspreken dat we alle 12 konden bleek erg lastig te zijn, uiteindelijk was zaterdag 15 september de beste keuze.

Bij het zoeken naar een centrale plek in Nederland zodat het voor iedereen goed te doen is qua reistijd kwam ik op het idee om een rondje op de Utrechtse Heuvelrug te doen, vlakbij het Henschotermeer in Woudenberg. Esther, Nesrine, Yvonne, Edwin en Marcel zouden met deze training meelopen. Na diverse knuffels en leuk weerzien van de lopers zijn we even na 11 uur gestart vanaf vakantiecamping De Heigraaf, vlakbij het Henschotermeer.

De dames zouden een kleine ‘shortcut’ maken. Nesrine is nog aan het herstellen en ook Esther en Yvonne durfden nog niet de hele afstand aan. 500 meter na de start zouden ze via de Zeisterweg richting de Pyramide van Austerlitz lopen om daar bij de mannen aan te haken. Met de route op mijn Garmin nam ik Edwin en Marcel mee maar over bospaden navigeren is toch wat anders dan asfaltwegen. Alles lijkt op elkaar en elke afslag lijkt goed goed te zijn dus in no-time liepen we verkeerd. De route op afstandmeten en de bijhorende app op de iPhone brachten uitkomst. We waren wel ongeveer 2 kilometer omgelopen dus de meisjes stuurden al berichtjes waar we bleven. Gelukkig was de pyramide met daarop een obelisk die boven alles uitstak een goed referentiepunt.

Gezellig bij de Pyramide van Austerlitz - foto: RunningMarcel.nl

Herenigd met de meisjes konden we, na een fotomomentje, met z’n zessen verder. Een stukje over de Zeisterweg en daarna weer het bos in. Een pad op de route was helemaal geen pad… we stonden opeens in een heel groot grasveld wat volgens ons gewoon de enorme tuin van een landhuis was. Met een omtrekkende beweging liepen we door de bossen weer richting de camping. Hier en daar even een kleine stop als herstelmomentje voor wie er behoefte aan had en daarna weer lekker verder hobbelen.

.. eh ja, nu zijn we toch echt helemaal verkeerd gelopen

En ja… daar waren we weer op de camping, bordjes receptie volgen dan maar. Yvonne deed regelmatig een sprintje onderweg en nu kwam Nesrine los. Met Marcel liepen ze in een flink tempo naar de ingang. Ik besloot de achtervolging in te zetten en knalde over de camping heen, menig bezoeker moet gedacht hebben: “ik kom hier voor mijn rust!!”. Bij de receptie aangekomen bleek dit een heel andere camping te zijn!! Nou ja, gelukkig was de Heigraaf een klein stukje verderop.

Amelandrunners on the move

Dat lopen maakt hongerig en bij de receptie van camping de Heigraaf staat de Dubbel Lekkerdekker. Een keertje zondigen mag wel dus dat patatje met inclusief kipnuggets smaakte wel. Ook het slaatje (dat is wat anders dan een salade) ging er nog wel in 🙂 Het was een superleuke dag. Edwin had ondanks bijna geen slaap goed gelopen, Nesrine had weinig last van haar knie, Yvonne kan behalve lekker hardlopen ook goed knuffelen, Esther liep, ondanks dat ze zelf zei dat haar conditie wel wat beter kon, lekker door en tja, Marcel, die was niet te houden. Toen we langs een schietbaan kwamen liep hij sneller dan de kogels!

Even lekker smikkelen

Meer foto’s in mijn Flickr-Album
Ik zeg: Op naar Ameland!!!