Het was weer helemaal niks :)

Voor dat ik begin.. ga niet naar de Tis voor Niks loop want het is helemaal niks… geen vriendelijke vrijwilligers, geen gratis deelname, geen goede organisatie en geen schitterende omgeving. Het zonnetje van vandaag maakte het er ook echt niet beter op!!

…dit is geloof ik de enige manier om te voorkomen dat volgend jaar iedereen naar Geldrop gaat komen.. want oh oh oh.. wat was het weer SCHITTEREND!

Mijn deelname aan deze loop was maar bij een paar mensen bekend. Heel eerlijk was het om Marco te verrassen maar die kon door andere plannen helaas niet mee. Dus zo gingen Hardlopende Boer, Mrs. HLB Ans en mijn persoontje vanochtend om 08:00 vanuit De Meern richting Geldrop. Met een kleine omweg, (ja, ik weet het John, je navigatie was zo gek nog niet) kwam we aan bij de sporthal van Geldrop waar vele bloggers uit Nederland en België zich gereed maakte voor een van de afstand, 10,15, 21, 30 of 42KM. Het is bijna niet te doen om alle namen op te noemen: Petra en Erik, Jacqueline, Leo, RunningHans, MarathonTon, Esther, HardlopertKees, RunningRuud, Tiny en Jeroen, Julie, Veerle, Koen vd Steenkiste, JeeWee, Cock, Andy, Maurice als huisfotograaf…. etc…

Nog even twijfel over de outfit: 3/4 broek is misschien iets te koud omdat het tempo vandaag laag zou liggen. Van Coach Rob moest ik een rustig 30KM duurloop doen maar wilde ook niet te warm gekleed op pad gaan. Lange tight, lange mouwen thermo en korte mouwen eroverheen. De Buff van Harmke’s renstal ging mee om mijn nek de eerste kilometers warm te houden. Bij de start nog twijfel, meelopen met Petra, Leo en Kees (5:30min/km) of wat rustiger aan bij Curly en John (6:10min/km). De laatste zou het worden.

Het was bijna windstil en het zonnetje brak inmiddels door het zo werd het een schitterende winterzon-zondag in een heel mooi natuurgebied. Michel, een loper die Curly kende van haar rondjes bij Energie sloot bij ons aan, samen met zijn schoonvader Jan, ook een Energie-loper, die op de fiets meereed. Met z’n viertjes liepen we over mooie bospaden, soms maar één loper breed en genoten ondertussen van de rijp in de natuur. Regelmatig hadden we uitzichten zoals je ze normaal op ansichtkaarten ziet.

Schitterende loopomgeving - Foto: M@urice

Bij de drankposten namen we de tijd om rustig te drinken om daarna weer lekker verder te lopen. Het tempo lag zo rond de 6:10min/km en onderweg werd er flink gebabbeld en gelachen. Na ongeveer 10KM kwamen de eerste snelle marathonlopers ons voorbij en maakte we regelmatig even ruimte voor de wedstrijdlopers. De route wordt aangegeven door gele bordjes met zwarte pijlen. Dat is goed te doen alhoewel we ons één keer hebben afgevraagd of we wel de juiste route liepen en niet op de 42KM weg waren aangekomen. Nou ja, 42KM vonden we eigenlijk ook niet zo’n probleem in deze omgeving.

Ties kon na ongeveer 15KM niet meer zo goed bijhouden we zo gingen we met z’n drietjes verder. Marathonlopers Andy en AAV36 clubgenoot John kwamen ons voorbij. John liep vandaag zijn 97 marathon/ultra… of bikkels gesproken! Terwijl we lekker door de bossen liepen kwamen we weer aan bij de drankpost van 10KM aan die ook voor de 20KM dienst deed. Tijd voor een hapje.. op de tafels lagen pakjes Pijnenburg koekrepen. Dat ging er wel in als…. Twee opgegeten en weer verder. Na een kilometer zei ik: “die koekrepen waren wel erg lekker.. wil er nog wel eentje”… niet er op rekende dat John wat had gehamsterd en mij nog een Pijnenburg gaf.. thanks John.

John door/over de mooie heide in Geldrop

Een stuk van de route, (zo rond 22km) ging door een stuk bos, waar in juli van dit jaar een over 220 ha een zeer grote bosbrand woede. Dat was wel bizar om te zien. Heel veel bomen waren gekapt en grote stapels boomstronken langen langs de weg. Gevolg, een open terrein waar hopelijk weer snel groen gaat groeien. Op 25km stond een bekend gezicht: Maurice! Door een blessure kon hij niet meelopen maar het is dan toch wel weer geweldig dat hij langs de kant staat. Even gestopt en gekletst met deze vriendelijke Brabander.

RR, Curly en John hebben M@urice gespot

Op voor de laatste 5KM. John en Curly werden al wat stiller.. misschien ook om dat ze wisten dat het venijn van de Tis voor Niks loop in de staart zit. De laatste 2 kilometers gingen door een stuk bos met de nodige klimmetjes en mul zand maar niet veel later kwamen we weer aan in Geldrop en gingen met z’n drietjes de finishstreep over. Esther, JeeWee en Tiny stonden bij de eindstreep en konden even bijkletsen. Na een frisse douche op naar ‘bloggersfeestje’ in het buurthuis. De kruidkoeken, appelwalnootcake en (die was wel erg lekker Leo) de Haagse kakker, een smaakvol plat krentenbrood gevuld met een unieke spijs. Even buurten met de bloggers wat natuurlijk altijd erg gezellig is. Ook de warme chocomelk ging er wel in (niet waar Esther 🙂 … vlak voor vertrek sprak ik ook nog even met Cock, die dit weekend twee marathons liep. Gisteren nog de Zuiderzee en vandaag de 42KM Tis voor niks… respect!

In de tombola had ik geen prijsje maar Curly, die Pijnenburg ontbijtkoek had gewonnen maakt mij er blij mee… jammie, thanks Jacq.
Om 15:00 was het weer tijd om afscheid te nemen en zo sloten we de dag af met een hele mooie training. John en Curly: dank voor de gezelligheid onderweg en de mooie kilometers in de winterzon. Ook dit jaar was het weer zeker niet voor niks!!

Data: 30KM, 3:10uur, 6:15min/km, gemiddelde hartslag: 136bpm, route (mijn coach kan tevreden zijn).

Gezellig groepje! - Foto: M@urice

Alle foto’s Maurice vind je hier, Foto’s van Jan vind je in mijn Flickr-album
Links van alle namen in je in de bloggers/blogsters kolom.