Verslag 1 vanuit Les Fumades

Vakantie 2010: dit jaar in de Zuid Franse provincie Languedoc. Bekend om haar wijn en haar natuurschoonheid. Vrijdagnacht, net even na 00:00 uur zijn we in de auto gestapt om deze kant om te rijden. Eigenlijk onderweg geen problemen. Een paar keer gestopt en voor we het wisten waren we al in Lyon aangekomen. Daar twitterde ik enthousiast dat we file-vrij konden doorrijden en moesten toen nog 220KM. Ja.. fout.. vlak daarna kwamen we in 35KM langzaamrijdend verkeer terecht. Heel gek: stukjes doorrijden, dan weer 3min stilstaan en weer 5min doorrijden met 120km… Een vertraging van 1,5 uur.. wat op zich niet erg was want dan waren we op tijd op de camping: Domaines les Fumades, een kleine, knusse camping, ongeveer een half uur rijden van Alès.

Lekker bijkomen in het zwembad.. twee plonzende smurfen voor mij

De eerste paar dagen hebben we niet zo veel gedaan. Beetje het zwembad ontdekt hier, boodschapjes gedaan bij de Intermarché in Alès en natuurlijk de omgevingn hier hardlopend verkend. Aangezien ik nog geen route in mijn Garmin had staan ben ik maar veilig ongeveer 5KM van de camping weggelopen en dezelfde weg weer teruggegaan. De klimmetjes zijn altijd weer ff wennen. Vanavond staan weer een loopje van ongeveer 10KM op het programma. Deze keer met een route in mijn Forerunner 310XT. Zo rond 20:00 uur is het aardig afgekoelt hier is het hardlopen goed te doen.

Eerste hardloop-ontdekkingstocht door de velden van Gard

Vandaag een leuk uitstapje gemaakt naar het station van Anduze. Een mooi toeristisch plaatsje wat zo in een een reportage van de Tour de France zou passen. Vanaf “Le Gare” brengt een stoomlocomotief je over het 100 jaar oude spoortraject naar het wat hoger gelegen St. Jean du Gare. Een mooie route door het natuurschoon hier en terwijl je geniet van het uitzicht vanuit de oude coupé’s waan je je een beetje in een EO programma. Ben even de naam kwijt (by rail?) maar je ziet altijd leuke opnames vanuit treinen in Europa…. ja, ook ik het wel eens de EO aan staan 🙂

Running… eh.. CourseRonald in St. Jean du Gard

De Stoomlocomotief voor de senic-route van vandaag

Het is mooi in provincie Languedoc Rousselin

Natuurlijk is er hier ook voetbal gekeken. Dinsdagavond liep de bar vol met Nederlanders, te herkennen aan diverse oranje outfits. Voor de kids had ik niets meegenomen maar kwam op het idee dat hun veiligheidsvestjes (bij pech) ook oranje zijn.. probleem opgelost! Spanning alom tijdens de wedstrijd, zeker in de laatste minuten… maar ook deze keer heeft oranje het geflikt! We zijn weer een ronde verder.. wat: we zitten in de finale! Zondag wordt het zeker weten weer feest.. want we gaan toch wel winnen van die Spanjaarden?

Oranjesupport ook in Zuid Frankrijk – in de Bar van Domaine des Fumades

Dit is het kaartje van de eerste ontdekkingtocht op hardloopschoenen hier. Vanavond heb ik mijn eerste ‘zweftocht’ gedaan..en oefff.. dat was er mij eentje. Op de gok ingesteld via afstandsmeten.nl … als ik mijn Garmin niet had gehad was ik hopeloos verdwaald geraakt in een zeer onherbergzaam gebied… binnenkort het verslag van die bijzondere loop!

Tot de volgende update!

ps: Op de Route du Soleil zag ik nog deze vrachtwagen uit Tsjechië… spellen is ook een kunst daar blijkbaar.. of kennen ze de L niet 🙂

Mis je geen etter, ijkt mij zo. achten met die Tsjechen