Het was zeker niet voor Niks!

Vandaag de ‘t is voor Niks loop in Geldrop. Een bijzondere loop want, zoals de naam als zegt, deelname is gratis. De loop kende ik al uit de verhalen van vorig jaar en dit jaar zou een nog grotere webloggers-gang, ook uit België, zijn weg vinden in dit dorp bij Eindhoven. Op twitter werd er onlangs druk heen en weer ‘getweet’ over de loop en bood ik mijn haasdienst aan. Monique wilde graag onder de 2 uur lopen en haar coach Tiny gaf haar “toestemming”.

En zo vertrok in vanochtend richting Geldrop voor een funrun serieus haaswerk. Eerst een tussenstop bij John en Ans en daarna met z’n drieën richting het Brabantse land. Met John is het altijd lachen en voor we het wisten liepen we de ontvangstruimte in voor de hardlopers… wat waren er al een hoop: Leo, Hans, Julie met Maarten, Tiny, Maurice, Ron en wat later arriveerden ook Monique, Petra met Erik, Veerle, Katrien, Koen en Broeder Richard (de stiekemerd!!)

Een selectie van de bloggers in Geldrop: Martin, Hans, Tiny, Ron, Maurice en RR

Vlak voor de start nog even IJzerenman Ids gesproken die over zijn Athene marathon en plannen voor volgend jaar vertelde en kennis gemaakt met Martin. Altijd leuk om weer een nieuw gezicht te zien. Dan, de start van de hele marathon en de 30KM. Tiny had een compleet Belgisch harem achter zich aan waarbij Ron fungeerde als aanduwer. Het was fris bij de start, een paar regendruppels maar verder ideaal loopweer… op naar de blubber!!

Tiny op pad met zijn 30km clubje

Vlak voor de start maakte ik nog een klein rondje met Petra en toen mijn “konijntje” Monique er aankwam liepen we nog even in en namen de ‘strategie’ van de wedstrijd door. Moon wilde heel graag onder de twee uur en ik zei dat we dat gingen regelen! 11:00 uur de start en met een behoorlijke groep gingen we op weg. Koen deed ook rustig aan en zo vormde zich een groep van sub 2:00 uur lopers met John, Petra, Koen, Monique en ik. Maurice en Hans zouden met ons meelopen tot 15km. Petra had er duidelijk zin in en ging er gelijk tegen aan… een beetje te snel dus ik gaf aan Monique aan niet mee te lopen en bij mij te blijven en tussen de 5:30 en 5:37min/km aan te houden.

Petra en John liepen lekker door en Koen pendelde tussen de alle lopers in en ik nam Monique mee door de bossen en heidevelden van Geldrop. Een mooie omgeving maar waar is de blubber? Behalve wat plassen was het eigenlijk prima te doen… ik zocht af te toe de vuiligheid op, want hé, mijn oude schoenen wilde ik wel vies hebben en spatte daarbij wat op de benen van Moon. Even later zag Monique een leuk plasje en sprong daar vol in waardoor ik nog bruinere benen kreeg… dank je wel konijntje!! Een tik op haar billen had ze verdiend maar als serieuze haas hield ik mij in.

Onderweg door de straten van Geldrop
Foto: Ans

Tot een kilometer of 13 ging het erg goed met Monique, we liepen zelfs nog iets harder dan gepland maar daarna kreeg ze het wat moeilijker. De rondjes van gingen naar 5:45min/km maar we hadden nog wel wat speling dus een groot probleem was het niet. Bij 18KM werd het zwaar op het parcours. Mul zand en diverse klimmetjes vergden een hoop van het konijntje en ik hoorde aan haar ademhaling dat ze het moeilijk had. Dus nu flink op Monique inpraten om te vol te houden, haar uit de wind houden en meeslepen over de bospaden. Bij 19KM zei ze: “Ik wil wandelen.. het gaat niet meer”… maar na wat bemoedigende woorden zette ze toch weer aan. Wat een doorzettingsvermogen!

Kom op, Moon, we zijn bijna het bos uit!. Bij 20KM stond mijn klokje op 1:53…. het kon nu niet meer fout gaan. De laatste kilometer vloog mijn konijntje weer liep soepel achter mij aan. De laatste meters door de straten van Geldrop en daar was de finish. Vlak voor de finish liet ik een dolgelukkige Moon voorgaan en ze ging met 1:57:55 over de streep. Konijntje dolblij en deze haas voelde zich minstens net zo gelukkig.

Mooie prestaties in Geldrop!
Foto: Ans

Monique een dik PR met haar persoonlijke haas, net als Petra die haar snelste ‘t is voor Niks vandaag liep met hulp van haar chocoladehaas, Koen die her en der spandiensten verrichtte en Richard zit hier met een “ik kijk heel serieus maar ben echt wel bij met mijn PR” blik! Nu op naar de douche met z’n allen op naar de tombola. Ja, zelfs bij een loop die voor niks is worden er nog prijzen weggegeven. Een gezellig samenzijn met alle bloggers (NL/B) met natuurlijk de nodige hapjes en drankjes. Petra’s AW-cake en kruidkoek van Tiny gingen er weer in als.. koek.

Internationaal bloggersgezelschap

Aan de bar nog even kennis gemaakt met blogger Denis en nog even met de snelle Andy geproken. Een supergezellige dag in Geldrop! Mooi haaswerk gedaan voor Monique en genoten van alles en iedereen. Dikke pluim voor de organisatie. Ongelooflijk dat zo’n mooie loop, met zo’n uitstekende verzorging helemaal voor Niks is! HELEMAAL TOP!!

Konijntje Monique met haar haasje

Alle foto’s vind je in mijn Flickr-Album en klik hier voor de GaminData.