Praag in één dag

Wat kun je doen als je om 18:30 in je hotel aankomt en de volgende middag om 14:00 vertrekt… nou, het volgende:

Het Hilton in Praag in een schitterend hotel. In de grote lobby met een glazenpunt dak volgende direct de eerste gespreken met mijn klant uit Cyrpus. Daarna even opfrissen en uit eten met nog 3 andere klanten en 3 collega’s in een top restaurant. De avond werd afgesloten met een bezoek aan een nachtclub en een discotheek. De nachtclub was leuk en gezellig, de meisjes hadden het blijkbaar erg warm want ze waren nogal schaars gekleed. Behalve dat heb ik ook smakelijk zitten glimlachen om een groepje van vier Japanners in diezelfde club… Ze hadden blijkbaar de tijd van hun leven. Oh.. (dames) geen paniek, uw webmaster heeft zich uitstekend en onberispelijk gedragen, per slot van rekening ben ik wel met klanten op stap.

Praag bij Nacht
Het andere nachtleven van Praag. Foto door collega Alex

Ik had bewust om 10:00 uur voor de woensdagochtend met mijn klanten afgesproken. Zo konden zij nog even wat uitslapen en kon ik, na 5 uur slapen, nog even een rondje Praag doen. Winteroutfit aan, het was een graad of twee, en hup, richting de oever van de Vltava ofwel de Moldau, de rivier de Praag in tweeën deelt. Bij het oversteken van de weg bij het hotel heb ik wel netjes bij het stoplicht gewacht… ik durfde de gok niet te nemen met de Policie in de buurt.

De loop naar de beroemde Karelsbrug was een stukje van 3 kilometer en eenvoudig te doen zo lang je de rivier bleef volgen. Ondertussen had ik onderweg mooi uitzicht op de schitterende gebouwen in de Tsjechische hoofdstad. Niet veel later kwam ik aan op mijn bestemming en liep met een goed gevoel over de oudste brug (1357) in Praag.

Karelsbrug
Om 07:50 uur is het nog niet zo druk op de Karelsbrug

Na nog een klein stukje doorlopen gelopen te hebben in Malá Strana (Kleine Zijde), langs de St. Nicolaaskerk maakte ik weer rechtsomkeert en heb dezelfde weg terug genomen. Op de Karelsburg kwam ik een hardloopster tegemoet en natuurlijk zeiden wij elkaar Dobré den (Hallo). Na 45 minuten was ik weer terug bij het Hilton en kon ik na een douche en een ontbijt weer fris aan het werk.

Praag is een mooie stad en zeker de moeite waard. Ik ben blij dat ik toch nog even een klein rondje heb kunnen lopen… ben benieuwd waar volgend jaar de Key Dealer Meeting zal worden gehouden 🙂

Zondag staat er overigens weer een wedstrijdje op het programma. Traditiegetrouw loop ik zondag de 10 Engelse Mijl, tijdens de Kenwoodrun, georganiseerd door de Atletiek Klub Uithoorn. Een hoop bloggers zijn van de partij… ik heb er zin in!

RR, uitzicht op de Moldau
RunningRonald.cz

Meer foto’s in mijn Flickr-Album

Nee, geen foto’s van de nachtclub, fotocamera’s alsmede wapens waren daar verboden 🙂