TiedKwietLoop 2010 – Een nachtelijk feestje

Voor de tweede keer organiseerde AV Start78 uit Steenwijk de ‘terug-naar-de-wintertijd-nachtloop’. Vorig jaar de Tijd van je LevenLoop, nu omgedoopt in de TiedKwietLoop. In 2010 was het nog een bescheiden clubje van 4 webloggers, dit jaar zou er een grotere groep afreizen naar Grand cafe de Rechter, verzamelplek voor de nightrunners.

De bedoeling was dat ik onderweg naar Steenwijk nog een verrassing zou ophalen in Utrecht. Christel zou met haar hond, compleet verlicht, meelopen. Helaas voelde Christel’s knie nog niet helemaal lekker aan en wilde ze geen risico’s nemen voor de New York City Marathon dus ging ik alleen op pad richting het noorden… 4 uur heen en weer rijden voor een loopje van 17KM om 02:00 ‘s nachts… ik lees niks gek!

Een aantal van de kerstbomen... eh TiedKwietRunners

Eenmaal aangekomen in de kop van Overijssel was het gezellig treffen van vele bloggers/twitteraars: Hero, Gerjanna, Annemieke, Daniël, Pieter, Elroy, Patrick en Marie-José, inclusief hun trouwe viervoeter. Jammer genoeg voelde Raymond zich niet helemaal fit en bleef thuis. In de bovenverdieping werden de nodige kerstverlichting, petjes met lichtkrant en andere lampjes omgehangen, inclusief kleine ‘vingerlampjes’ die alle lopers uitgereikt kregen… een mooi gezicht! Voor de start werd ik nog aangesproken door Jaap en Freek (ex stadsgenoot en AAV36’er). Ze waren weer erg blij dat er zo’n grote kerstbomen-groep naar Steenwijk was gekomen. De meeste opvallende ‘social-media-loper’ was toch wel Patrick: compleet met verlicht rendiergewei en vlag-aan-een-stok was hij niet te missen.

De meeste bijzondere TiedKwietRunner - Patrick, of was het nou Rudolf

Vele opvallende vrijwilligers onderweg leidde de sliert van 11 en 17KM lopers in goede banen en onderweg stond er zelfs wat publiek langs de kant… al dan niet verpakt in een dekbed 🙂
Patrick, Hero en ik maakte ons een beetje los van de rest van de bloggers/tweeps en gingen met ontspannen tempo van zo’n 5:30 min/km door de straten van Steenwijk en omgeving. Veel gekletst over de laatste gadgets op hardloopgebied en voor we het wisten waren we weer op het centrale plein voor het café voor een bekertje water, gade geslagen door de bezoekers van de kroeg… niet iedereen van die groep was helemaal helder meer maar dat mocht te pret niet drukken!

Na een kilometer of 9 worden de 11km lopers gescheiden van de 17km lopers en hier gingen Hero en ik wat versnellen. Lekker om even wat meer richting wedstrijdtempo te gaan en de laatste kilometers liepen we samen. We konden zo Gerjanna, Pieter en Elroy nog even inhalen en gedag zeggen op hun 11KM lus waarna wij voor een toptijd richting het café liepen. Bij de finish nog even snel Frenk een handje gegeven en hup de kroeg in waar je eindtijd wordt genoteerd. Een mooie funrun van 17KM: Start 02:00 uur, finish: 02:27 uur: Rekent u even mee? 00:27:53, dat is 1:38min/km, ofwel bijna 37km/u…. daar kan de gemiddelde Keniaan wel ff een puntje aan zuigen, hihi

Even een drankje en een foto onderweg

In het café kwam Mieke op mij af. Leuk om iemand die je alleen via twitter kent nu even in “het eggie” te ontmoeten. Even bijkletsen over van alles en natuurlijk op de foto. Haar trainer Ben, die met haar was meegekomen, kwam ook nog even naar mij toe en bedankte mij voor de goede Garminuitleg op mijn blog… thanks Ben! Na het opfrissen doken we nog de kroeg in, kon ik nog wat soepele danspasjes met Gerjanna maken en kletste ik nog even bij met de organisatie. Ysbrand Visser, (Redactie RunnersWorld en vrijwilliger) had mij onderweg al herkend maar kwam ook nog even bijkletsen. Zo blijkt hij nog de ‘concurrent’ van mijn AAV36 trainer Ruud van Maurik geweest te zijn in het NK 110m horden – hoe klein is de hardloopwereld?

Frenk Wubben, lid van de organisatie was weer een superblij man

Inmiddels was het alweer bijna 04:00 uur wintertijd, tijd om weer naar huis te rijden. De mist tot Zwolle maakte het niet echt fijn maar daarna was het goed te doen. Even na 06:00 uur kon ik weer mijn bedje opzoeken en heerlijk nadromen over een geweldige nacht! Twitter en blog vriendjes/vriendinnetjes en Start 78 inclusief alle vrijwilligers: Het was weer helemaal top, bedankt!

Alle mijn foto’s vind je in mijn Flickr-Album