TT-Run 2011, 3 mooie rondjes op het Circuit in Assen

1e Paasdag, de dag van de TT-Run! Dit jaar de tweede editie van de hardloopwedstrijd op het TT Circuit in Assen. Als bedankje voor de promotie in het TT-Run reclamefilmpje zou ik vandaag een VIP behandeling krijgen en lopen met een wedstrijdnummer…. oef… maar ik was niet echt van plan om te gaan knallen vandaag. De Enschede Marathon is nog maar een week geleden en verder ben ik ook zeker geen warm weer loper… en warm was het: 25 graden!

Lopen op het circuit is toch wel iets speciaals

Eén van de sponsors van de TT-Run, Gjald had een ruimte in de “Gold Room” van het circuit beschikbaar gesteld aan een aantal Twitter VIP’s. Door een tweet te sturen aan @looppassie kon je een plekje samen met je loopmaatje verdienen in deze VIP Room.

In de Gjald Twiter VIP Room wordt er natuurlijk... getwitterd...

Zo vertrok het RR gezin om 11:30 vanaf uit ons vakantiehuisje in het Drouwenerzand richting het Circuit. Daar bijna aangekomen werd ik gebeld door VIP @TheRunningGirl. Ze stond op het verkeerde parkeerterrein en terwijl ze nog in gesprek met mij was hoorde ze mij toeteren en nam ik haar mee naar de VIP ruimte maar moest nog wel eerst even de bewaking er van overtuigen dat ze de ambassadeur van de VIP room niet konden tegenhouden hihi.

De VIP ruimte liep langzaam vol met gezellige tweeps waaronder @RunningSjaak, RunningHero, Mamamook en Lihiz. Onder het genot van een drankje konden we ons rustig voorbereiden op 1, 2 of 3 rondjes van 4,4KM op het circuit. Ik nam nog even wat foto’s op het circuit terrein en sprak nog even de laatste dingen door met Kelly (TTrun organisatie) en daarna vertrokken we met de VIP’s richting het circuit.

Gjald Twitterroom VIP's gereed voor aktie

In het startvak deden we de polo’s uit, te warm en niet functioneel om in te hardlopen, de meeste runners hadden zich goed voorbereid op de hoge temperaturen door singletjes aan te doen. Daarna liep ik in richting het wedstrijdvak en sprak daar nog even met @runninghippie en @kouketer en cameraman/regisseur Jurien van de TT-Run commercial

De start ging, het als bij de motorwedstrijden, van start toen de lichten op groen sprongen. Velen gingen er als een speer vandoor maar 3 rondjes hardlopen hier deed ik lekker als funrun. Onderweg beetje kletsen met de andere lopers en genieten van het lopen op het circuit. Langs het parcours waren er 3 waterposten en een aantal DJ’s die de lopers opzweepten, zelfs teletubbie Po stond langs de kant ons aan te moedigen. De TTRun Girls trakteerde de lopers op een verfrissende douche.

verfrissende douche onderweg

De meeste lopers liepen 1 of 2 rondjes, een kleine groep koos voor 3 laps. Het was ook wel te zien dat veel runners last hadden van de hoge temperatuur en deden het rustig aan. Eigenlijk vond ik het wel jammer dat ik mijn telefoon niet bij mij had gestoken want zo’n funrun moet je eigenlijk even vastleggen en doortwitteren… na mijn tweede doorkomst liep ik op een bewaker af en zei dat ik even mijn telefoon ging halen in de VIP room om daarna terug te komen voor mijn 3e rondje. Deze uitleg gaf ik ook nog even door aan een tweede bewaker bij de uitgang van van de paddock. Beide mannen keken mij wat verbaasd aan maar hielden mij gelukkig niet tegen. Met de telefoon in mijn handen liep ik de 3e lap.

Warm in Assen waar nu de lopers voor 'burningrubber' zorgden

Het 3e rondje was gezellig, mijn eindtijd was totaal onbelangrijk, het lopen was des te leuker. Bij de uitgang zag ik tweep @suusos die door haar blessure niet mee kon lopen maar ze had wel een leuk ‘baantje’ met het omhangen van de medailles. Terug in de VIP room nog een hapje en een drankje en sloten Jolanda, Hero en ik de dag af met een patatje. Miranda en de kids waren al eerder terug gegaan naar het vakantiehuisje maar Jolanda was zo aardig om mij even die kant op te rijden. Thx Jo.

De TT-Run: een mooi hardloopevenement op een bijzonder parcours. Zeker een wedstrijd om in je agenda te zetten voor 1e paasdag 2012! Frank, Michel en alle andere van @looppassie: dank voor de superorganisatie van de TT-Run! Het was een waar hardloopfeestje!

In mijn Flickr-album vind je nog veel meer foto’s van vandaag

De verzorging onderweg was absoluut de moeite waard!