Op avontuur met Michelle

Voor de roparun heb ik een klein pop-up tentje gekocht dat Michelle wel erg interessant vond. “Kunnen we daar een keer samen in kamperen?” Een leuk idee maar dan wel een beetje weg uit deze omgeving en ergens naar toe waar ik nog niet gelopen had.

Een zoektochtje op internet bracht mij richting Twente. In eerste instantie in de buurt van Holten maar omdat daar het Europees Kampioenschap Triathlon aan de gang is zocht ik het iets hoger, gemeente Hellendoorn. Een rustige camping was snel gevonden en zo vertrokken Michelle en ik zaterdag 11:00 uur richting het oosten.

De route voerde langs Zwolle zuid, bekend van 3 weken geleden, door de provinciale wegen richting de Sallandse Heuvelrug. De navigatie van mijn telefoon bracht ons via kleine (bos)wegen naar Camping Eelerberg. Een kleine, rustige camping maar alles aanwezig wat je nodig hebt. Prima sanitair, fietsen verhuur, zwembadje en restaurant. De eigenaars/beheerders Nicolette en Peter blijken ook enthousiaste hardlopers te zijn dus dat schept gelijk een band.

Samen in een pop-up tentje

Na het opzetten van het tentje en het opblazen van het luchtbed hebben we eerst het zwembad uitgeprobeerd. Dat pakte voor mij wat minder goed uit wat de dazen (steekvliegen) hadden het op mij voorzien. Mijn buik en rug zaten in no-time onder de rode vlekken. Het kriebelt maar het trek vanzelf weg, alsdus Peter… het zag er gistermiddag wel erg dramatisch uit.. nu zijn de rode vlekken al een stuk minder.
Nadat ik tegen Michelle zei dat we zondagochtend een fiets voor haar zouden regelen zodat ze mee kon rijden als ik ging hardlopen wilde ze dat ik nu al een rondje zou gaan doen (lees: dat zij nu de fiets kreeg)… ok, ik ben niet zo moeilijk 🙂

Een klein rondje richting het bos genomen maar daar kon Michelle niet met haar fiets doorheen. Jammer, want door het bos is het het mooiste qua omgeving maar de fietspaden en wegen zijn ook leuk om te ‘belopen’. Een klein rondje van 7,3KM door de directe omgeving terwijl Michelle mij de oren van mijn hoofd afkletsen over diverse onderwerpen, zoals de huidskleur van Michael Jackson, de juiste verzorging van paarden en “tweede leg”.. van dat laatste had ik nog nooit gehoord maar ben even door een 9 jarige op de hoogte gebracht. Na het opfrissen vertrokken we richting Almelo, de bioscoop Movie Unlimited van die stad, om precies te zijn.

Michelle en RR in de stad van o.a. Ilse de Lange & Herman Finkers

Even wat tapas bij Amused gegeten en toen naar Ice Age 3. Michelle kletste weer met iedereen in de bioscoop (van wie zou ze dat toch hebben) en vertelde dat we helemaal uit Alphen aan den Rijn waren gekomen voor Ice Age 3. Toen we weer om 21:45 uur bij de tent waren hebben we nog wat gelezen en deden een poging om in slaap te komen. Helaas was er een baby verderop de camping minder tevreden met de accommodatie en zette het op een huilen. Nu was de camping, op 6 plekken na, leeg (de vakanties zijn immers net begonnen) dus de tent was snel opgepakt en verplaatst.

Zonsondergang in Twente

Michelle was aardig moe van het laat naar bed gaan dus ik liet maar haar liggen tot 08:30 uur waarna we wat gegeten hebben en Michelle nog even gespeeld heeft in de speeltuin van de camping met een andere meisje. Daarna was het weer tijd om te lopen. Helaas heeft verlichting van mijn Garmin Forerunner de hele nacht per ongeluk aangestaat dus ik ging op weg met een bijna leeg digitaal hardloopmaatje. Over de fietspaden zomaar een willekeurig dorp uitgekozen om daar vandaan weer terug te gaan. Het werd Lemelerveld. Michelle op de fiets met twee flesjes drinken, die we wel nodig hadden onderweg.

Even wat drinken… pffff.. beetje erg warm

Na 9KM viel mij Forerunner uit maar gelukkig vonden we de weg terug via de navigatie op mijn telefoon. Michelle vroeg regelmatig of dit wel de korste route terug was. Ze deed het dapper op de fiets maar ook ik had het zwaar in de warmte. Wat mij wel opviel is dat de mensen in Twente erg aardig zijn. Echt iedereen groet je even… kunnen zie hier in het westen nog iets van leren. 15,6KM later kwamen we, na dit rondje Lemelerveld, weer aan op de camping en ik wilde maar één ding. Het zwembad in… Michelle trouwens ook. Even lekker bijgekomen in het koude water. Daarna even douchen, spullen weer ingepakt en nog even iets gegeten in het restaurantje waar alles uit eigen keuken komt, inclusief het volkoren brood.

Het was een leuke dag zo samen op pad met Michelle. De camping is goed bevallen, de omgeving was prima voor 23KM hardlopen, de film was leuk en het slapen in de tent ging ook goed. Miranda heeft zich ook prima vermaakt met een dagje uit met Wouter naar Madurodam en ook naar Ice Age 3, maar dan gewoon in Alphen. We gaan nog wel een keertje terug richting Twente en dan kan ik even alleen, of met andere hardlopers, de bossen ontdekken.

Eenmaal thuis gingen we samen even tv in bed kijken… toch?